Afspraak is een ruim begrip - Reisverslag uit Cuellaje Alto, Ecuador van Mirjam Timmer - WaarBenJij.nu Afspraak is een ruim begrip - Reisverslag uit Cuellaje Alto, Ecuador van Mirjam Timmer - WaarBenJij.nu

Afspraak is een ruim begrip

Door: Mirjam Timmer

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

09 November 2014 | Ecuador, Cuellaje Alto

Mijn vrijdag is een drukke dag geworden. s’Morgens Engels geven op het schooltje in El Rosario. Dan met de recorido (een vrachtwagen die de kinderen van school haalt) naar Cuellaje. Om 14.00 uur op het colegio een cursus muziek geven voor geïnteresseerden. Om 17.00 uur met een groep volwassenen van een kerkje aan het werk, die graag meer van muziek willen weten.
Na mijn ochtendlessen in El Rosario kwam ik een kwartier voor tijd aan op de plek waar ik had afgesproken met de recorido. Er was echter geen vrachtwagen. De man die een hekwerk aan het maken was wist me te vertellen dat de recorido niet kwam. De reden? Tsja, iets met al vroeg vertrokken en dingen moeten doen en weet ik veel wat nog meer. Voor mij betekende dit echter een fors probleem. Ruim een uur later moest ik in Cuellaje zijn om les te geven! Er gaat geen bus, er is geen taxi, en midden op de dag rijden er wel auto’s van Cuellaje naar El Rosario (om thuis te gaan eten), maar niet andersom. Ik besloot om een poosje langs de weg te gaan wachten of er misschien toch een auto langs kwam. Binnen in mij borrelde de boosheid en frustratie. Waarom laat zo’n chauffeur mij niet even weten dat hij zijn afspraak niet na gaat komen!
Na 30 minuten is er geen enkele brommer of auto voorbij gekomen en besluit ik naar het schooltje terug te lopen en Christina te bellen. Het gaat gewoon niet lukken om op tijd in Cuellaje te komen, misschien dat ik er om 17.00 uur kan zijn. Ik baal enorm en loop mokkend naar boven. En dan ineens is er het geluid van een auto! Het blijken handelaren in oud ijzer te zijn die inderdaad naar Cuellaje gaan. En ik kan mee!!! Hoera! Als de mannen horen dat ik om 14.00 uur in Cuellaje moet zijn, trappen ze het gaspedaal flink in. Best een beetje spannend op zo’n smalle onverharde weg hoor! Slechts 5 minuten te laat kom ik aan bij het colegio, de cursus kan gewoon doorgaan. Het voelt als een enorme opluchting.

  • 09 November 2014 - 13:17

    Mark Otten:

    Hahaha mooi verhaal! Grappig dat jij nog wel vasthoudt aan die 14.00 en je liftgevers daarin meekrijgt :)

  • 09 November 2014 - 21:19

    Jack:

    Hoi Mirjam.
    Mooi dat je op tijd was. Hahaha tussen ff anders daar. .
    dan on NL. .
    grt Jack

  • 11 November 2014 - 15:50

    Mark:

    Ha Mirjam,
    Wat is dat is. Kan je niets aan veranderen. Fijn dat je toch nog verder kon.
    groetjes, Mark

  • 11 November 2014 - 20:29

    Marije:

    Haha, je krijgt het voor elkaar he! Waar een wil is....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Actief sinds 24 Aug. 2014
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 13577

Voorgaande reizen:

10 September 2014 - 06 December 2014

Op avontuur in Ecuador

Landen bezocht: