Het kerkje - Reisverslag uit Cuellaje Alto, Ecuador van Mirjam Timmer - WaarBenJij.nu Het kerkje - Reisverslag uit Cuellaje Alto, Ecuador van Mirjam Timmer - WaarBenJij.nu

Het kerkje

Door: Mirjam Timmer

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

14 November 2014 | Ecuador, Cuellaje Alto

Sinds afgelopen weekend ben ik met een groepje volwassenen van een kerkje aan het werk. Zij willen graag meer van muziek weten en vragen van mij een kritische blik op de liederen die ze zingen. De afgelopen vrijdag ben ik bezig geweest om enkele liederen van hen op te nemen, zodat ik thuis rustig kon luisteren. Voor de volgende dag heb ik bij twee liederen 2e stemmen gemaakt, zodat we direct praktisch aan het werk konden. Het is leuk om te doen en de groep is bijzonder leergierig. Ze verontschuldigen zich dat ze alles op hun oren doen en elkaar nadoen met gitaarspelen. Het kost mij de grootste moeite om hen duidelijk te maken dat hun manier fantastisch is en dat hun oren het beste instrument zijn wat ze zich maar kunnen bedenken om goed muziek te maken. Deze ‘profesora de musica’ weet wel veel meer van de theorie en heeft vele jaren ervaring in het muziek maken, maar ook voor haar geldt dat haar oren het instrument zijn waarmee ze werkt. Het klinkt of het klinkt niet. En als het klinkt is het goed.
Ik heb inmiddels besloten dat ik maar heel mondjesmaat iets ga uitleggen rondom de theorie van muziek, alleen datgene wat hen verder kan helpen bij de manier waarop ze al bezig zijn.

  • 14 November 2014 - 19:48

    Winnifred:

    Mooi!

  • 14 November 2014 - 19:58

    Anneke:

    Hee Mirjam, wat weer een bijzonder verhaal! Ja, je bent daar goed bezig, zo te lezen. Dat van die oren, heel treffend en hopelijk voor deze mensen ook duidelijk, ik snap dat ze leergierig zijn, er komt niet elke dag zo'n geweldige juf langs.... Heel veel succes daar weer, we denken aan je.
    Dikke kus, A en B (ja, die foto's maken het verhaal van de vorige keer helemaal duidelijk!)

  • 15 November 2014 - 08:00

    Mieke:


    Dat lijkt op een cantorij waarbij de mannen goed zijn vertegenwoordigd, dat van die oren is simpel en duidelijk, waarbij toch altijd blijft dat smaken verschillen. Het is moeilijk denk ik dat je tijd zo beperkt is. Een hartelijke groet, je ouders


  • 15 November 2014 - 10:10

    Mark:

    Haha mooie twist aan het Apple logo!

  • 17 November 2014 - 14:00

    Jacky:

    Hahah.
    Ja oren moeten horen...harten moeten kloppen. .
    grt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Actief sinds 24 Aug. 2014
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 13580

Voorgaande reizen:

10 September 2014 - 06 December 2014

Op avontuur in Ecuador

Landen bezocht: