Laatste week - Reisverslag uit Cuellaje Alto, Ecuador van Mirjam Timmer - WaarBenJij.nu Laatste week - Reisverslag uit Cuellaje Alto, Ecuador van Mirjam Timmer - WaarBenJij.nu

Laatste week

Door: Mirjam Timmer

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

30 November 2014 | Ecuador, Cuellaje Alto

Zo zeg, wat heb ik het druk in mijn laatste week van 3 maanden Intag! Alles ademt afscheid! Aida (mijn gastvrouw) heeft bedacht dat ik in het allerlaatste weekend haar kleindochter met Engels ga helpen, dus ik kan niet naar Cuellaje. Die vlieger gaat helaas niet op, want ook in Cuellaje wil ik op een fatsoenlijke manier mijn cursussen afsluiten. Er waren drie maanden tijd om te helpen, ik heb diverse keren aangeboden dat te doen, het laatste weekend is echter geen optie.
De laatste spelletjes bedenken, een laatste toetsje Engels en muziek, de laatste foto’s maken, een voorzichtige poging doen om mijn rugzak vol te stouwen (zou alles passen?), en vooral veel nadenken over mijn tijd hier. Wat is het een bijzondere beleving om van zo dichtbij het plattelandsleven hier te mogen meemaken! En wat is je wereld totaal anders als je maar sporadisch gebruik kunt maken van de moderne media. Ik heb bijvoorbeeld geen idee wat er in de afgelopen maanden in de wereld gebeurd is. De brand in de overdekte markt in Guayaquil was het belangrijkste nieuwsitem deze drie maanden. Verder heb ik heel veel ‘se dicen …….’ (ze zeggen ….) gehoord, er wordt hier ongelofelijk veel geroddeld met elkaar en over elkaar. Tsja, wat moet je ook als je zo geïsoleerd leeft, dan maak je toch je eigen nieuws?
Inmiddels is mijn laatste schooldag achter de rug en heb ik voor de laatste keer geoefend met de mensen van het kerkje. Alle ‘werkzaken’ zijn afgerond, ik merk dat ik voorzichtig begin los te laten. De rest van mijn tijd hier heb ik geen verplichtingen meer. Het jaarlijkse feest in Quito begint maandag, ik wil Mindo graag nog een dag bezoeken, aanstaande vrijdag zitten mijn drie maanden erop en vlieg ik naar huis.

  • 30 November 2014 - 20:33

    Jasmama:

    Jaaaah! Eindelijk kom je naar huis! Wij vonden het wel lang genoeg met zijn allen hoor. Het was mooi om je verhalen te lezen, gek ook, moeilijk voorstelbaar dat je het allemaal echt meemaakt. Maar nu is het tijd om je een dikke knuffel te geven hoor. Liefs van alle jasmamas

  • 01 December 2014 - 09:46

    Ella:

    YES!! Ben blij als ik je weer even in de ogen kan kijken!! En aan de andere kant is het ook voorbij gevlogen. Wat heb jij veel meegemaakt! Zaterdag zien we elkaar!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Actief sinds 24 Aug. 2014
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 13591

Voorgaande reizen:

10 September 2014 - 06 December 2014

Op avontuur in Ecuador

Landen bezocht: