Mijn teen een broednest - Reisverslag uit Cuellaje Alto, Ecuador van Mirjam Timmer - WaarBenJij.nu Mijn teen een broednest - Reisverslag uit Cuellaje Alto, Ecuador van Mirjam Timmer - WaarBenJij.nu

Mijn teen een broednest

Door: Mirjam Timmer

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

28 September 2014 | Ecuador, Cuellaje Alto

Al een paar dagen heb ik een vreemde bult op mijn grote teen. Lijkt op een likdoorn. Zondag in het dorp dus maar even kijken of ze likdoorn pleisters hebben. Vandaag zijn we met de hele familie op zoek naar een stiertje dat zoek is. Dat moet met laarzen aan omdat we nogal wat diepe modder met stront tegenkomen en door stroompjes heen moeten waden. Lekker hoor, op kaplaarzen door de bergen lopen… Ik heb heerlijke bergschoenen waarin ik stevig sta. Maar om die nou vol te laten lopen met modder en stront… Tsja, je hebt van die dilemma’s.
Het stiertje wordt gelukkig gevonden, maar ook een verzwakt kalfje dat vast zat in de modder. Dat kalf heeft wel even aandacht nodig. Hoewel het al van de melk af is, krijgt het wat moedermelk van een andere koe om aan te sterken.
Als we terug gaan, wat vooral afdalen betekent, ga ik mijn teen pijnlijk voelen. Als we thuis zijn laat ik Aida (de vrouw des huizes) naar mijn teen kijken. Ze begint te lachen en vertelt me dat ik geen likdoorn heb, maar dat een insect zich in mijn teen genesteld heeft. Getver! En die zit er dus al dagen! Ik moet de plek open peuteren met een naald en dan leeg drukken. Nou, aan de slag dan maar. Dat open peuteren dat valt wel mee. De huid is niet gevoelig. Eerst komt er pus uit zetten, daarna een soort witte spinrag. Alle spinrag moet eruit, dus ik ben wel even bezig. Wat over blijft is een teen met een gapend gat. Of nou ja, eigenlijk een teen waar een bult op zat die nu geen bult meer is maar een lege huls. Ontsmetten, pleister erop en klaar. Best een beetje een eng idee dat je teen een broednest was van een insect. Brutaal kreng!

  • 28 September 2014 - 18:30

    Mark:

    waar zijn de foto's?

  • 28 September 2014 - 18:55

    Mirjam Timmer:

    Nee Mark, geen foto's van mijn teen. Dat wil je niet zien.

  • 28 September 2014 - 19:00

    Ella:

    Ieeeks. Nee foto's hoef ik hier niet bij!! Is t al aan t helen?
    Beterschap.

  • 28 September 2014 - 19:12

    Jorien:

    He getsie! Fijn dat hier geen foto's bij zitten:)
    Ik lees je verhalen met veel plezier!!

  • 28 September 2014 - 19:24

    Erna:

    Hoi Mirjam, wat een mooie verhalen over het schooltje, de oogst en je leefomgeving. De mensen daar hebben een zwaar leven. Ik neem mijn pet voor je af, dat jij je daar zo vol verve in onderdompelt. Het zal wel flink schakelen voor je zijn deze periode met al die nieuwe indrukken. En nu vakantie, met weer nieuwe avonturen. Veel plezier, sterkte en succes tijdens deze ontdekkingsreis. Ik kijk al weer uit naar je komende verslag(en) en foto's. Take care, girl. Groetjes Erna.

  • 29 September 2014 - 10:12

    Mark:

    Ah, blijkbaar lezen er meerdere Mark-en mee. Deze Mark hoeft niet zo nodig een foto hoor ;) X Mark Otten

  • 29 September 2014 - 11:11

    Marian:

    Hai Mirjam,
    Ik lees je verhalen met veel plezier èn met bewondering! Wat een schat aan ervaringen doe je daar op.
    Veel groetjes! Marian

  • 29 September 2014 - 14:14

    Monika:

    Ha Mirjam, dank weer voor de geweldige en avontuurlijke wekelijkse update.
    We hebben je gemist bij de dames, afgelopen vrijdagavond bij het optreden van Jacaranda.
    veel liefs.

  • 30 September 2014 - 17:44

    Jacky:

    Hè bah....heb je geen leukere verhalen. ..☺

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Actief sinds 24 Aug. 2014
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 13601

Voorgaande reizen:

10 September 2014 - 06 December 2014

Op avontuur in Ecuador

Landen bezocht: