Met de vrachtwagen naar het dorp. - Reisverslag uit Cuellaje Alto, Ecuador van Mirjam Timmer - WaarBenJij.nu Met de vrachtwagen naar het dorp. - Reisverslag uit Cuellaje Alto, Ecuador van Mirjam Timmer - WaarBenJij.nu

Met de vrachtwagen naar het dorp.

Door: Mirjam Timmer

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

14 September 2014 | Ecuador, Cuellaje Alto

Wat een belevenis! Vanmorgen gingen we met de vrachtwagen naar het dorp. Dat is de enige manier om naar het dorp te komen. Je kent het wel. Zo'n grote hoge bak, volgestouwd met mensen en goederen. En bij elke volgende stop komen er nog meer mensen en nog meer goederen bij. Ongelofelijk hoe dat werkt! Als haringen in een ton! Daar stond ik met mijn laptop in een rugzak tussen grote zakken mais, gasflessen, kleine kindjes en volwassenen, allemaal opgedoft voor de zondag. De vrachtwagen rijdt als een gek, binnen enkele minuten zit iedereen volldig onder het stof. Een laptop is een ding wat hier niet thuis hoort! Gelukkig ging het allemaal goed, ik had hem in de laptoptas in de rugzak gedaan. Redelijk veilig.
In Cuellaje heerst een uitgelaten sfeer. Allemaal vrolijke mensen, van alles aan koopwaar uitgestald, muziek, ene stem over de luidspreker, leuk om te zien. Zou het elke zondag zo'n feestdag zijn?

• 14 September 2014 - 19:04

Winnifred:

Ah ja.....temperamentvol volkje...! Mooi..zoveel vreugde! Kunnen wij nog wat van leren!

• 14 September 2014 - 20:16

Paula:

Goh Mirjam,

Wat spannend allemaal! Het lijkt mij teveel om allemaal op te schrijven.....maar ik proef de sfeer in jouw teksten en ik kan mij voorstellen hoe je je voelt! Wel blijven schrijven hoor! En vooral genieten van elke moment :-)

Groetjes
    Paula

• 14 September 2014 - 20:58

Liesbeth:

Ha die Mir,

Fijn je berichtje te lezen. Je bent op plaats van bestemming. Als je bereik hebt kun je de familie app (berichten op de mac of iphone) volgen.
    Al een beetje geacclimatiseerd?
    Ben heel benieuwd wat je gaat doen op school heb je al een beetje een beeld of ga je komende week eens rustig kijken wat er kan?
    Veel indrukken, laat ze rustig binnenkomen en geniet!
    Liefs Onno en Liesbeth

• 14 September 2014 - 21:45

Monika:

Heeeeeeel leuk om je avonturen te volgen Mirjam. Knuf.

• 14 September 2014 - 22:09

Simone De Kruijk:

Hoi, net even de tijd genomen om je verslagjes te lezen. Jij zit nu echt in een andere wereld en wat een gebikkel, maar volgens mij allemaal meer dan de moeite waard... leuk hoor die verslagen, ik blijf je volgen. Een beetje laat maar... nog gefeliciteerd met je verjaardag.

liefs Simone

• 14 September 2014 - 22:38

Herman:

Ha Mirjam
    Overgang, zeg dat wel! Maar je bent sterker dan je denkt en als ik het allemaal zo lees, raak je er wel thuis. Mooie verslagen ook!

Hartelijke groet ook van Springtide. Onze eerste repetitie met Sarah ging goed - en zelfs zonder Annette, want die was na een botsing met een fietser duizelig terug naar huis gegaan. Op 9 november komt Sarah's vuurproef, debuut als violiste bij een optreden.

• 14 September 2014 - 22:42

Karel:

Zou het niet elke dat zo'n feest kunnen zijn?

• 15 September 2014 - 00:54

Tineke:

Hai die lieve Mirjam.
    Jeetje, wat heb jij al veel beleefd in korte tijd.
    Onwijs leuk om te lezen.
    Hopelijk lukt het je om regelmatig wat te schrijven.
    Geniet van alles wat je bezighoudt,
    Zonneknuf
    Tineke

• 15 September 2014 - 09:05

Netty Veltman:

leuk om te lezen! Ik blijf je graag volgen

• 15 September 2014 - 09:47

Mark:

Lekker bezig buddy, go with the flowwwwww X

• 15 September 2014 - 16:36

Paul:

Ha Mirjam,

Je vertelde bij Rolf over je reis naar Ecuador... En lees nu voor het eerst je blog.

Wat een toestand om op de plek van bestemming te komen! Wat een verhaal, ik bewonder je doorzettingsvermogen. Heel veel plezier toegewenst!

Marian en Paul

• 15 September 2014 - 18:01

Marcel:

Ha die Mirjam,

Wat kan jij goed schrijven zeg, zou je wat mee moeten doen

• 16 September 2014 - 15:02

Wouter:

Wat een verhalen! Het is inderdaad zo'n andere wereld. Als je terug gaat is het best leuk om een paar dagen in Quito te blijven, ook zo veel te zien! Je mag me altijd mailen voor info!
    En inderdaad, go with the flow, en geniet :)
    www.wereldwerk.eu

• 17 September 2014 - 21:58

Frank:

Lieve Mirjam,
    Jij bent echt stoer, ook al voel je je niet altijd zo!
    Wat een totaal ander dagritme, vermoeiend, maar ik hoop ook een verademing.
    Ben benieuwd naar beelden van je nieuwe omgeving.

• 19 September 2014 - 19:02

Paul:

Hola Mirjam!
    Muchas gracias para todo de las noticias. Estamos segueros que todo va muy buen con tigo. Estamos pensado de tus aventuras todos de los días. Besos y brazos de El Borge/Almáchar.
    Ana y Paul