Het zit er bijna op - Reisverslag uit Cuellaje Alto, Ecuador van Mirjam Timmer - WaarBenJij.nu Het zit er bijna op - Reisverslag uit Cuellaje Alto, Ecuador van Mirjam Timmer - WaarBenJij.nu

Het zit er bijna op

Door: Mirjam Timmer

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

22 November 2014 | Ecuador, Cuellaje Alto

Ik begin het te voelen dat mijn tijd hier er bijna op zit. Het aftellen is begonnen. Zo stilletjes aan krijg ik er steeds meer zin in om weer naar huis te gaan. Ik denk na over wat ik achter wil laten en wat ik mee wil nemen, hoe ik af wil sluiten en wanneer ik dat ga doen. Mijn omgeving is het zich ook bewust aan het worden en vraagt nog van alles van me. Meer Engelse woorden, een manier om de 2e stemmen niet te vergeten die ze aan het leren zijn, een aandenken aan mijn verblijf hier, etc.
Voor Alfonso en Aida maak ik een grote canasto, aangezien die van hen inmiddels een gat heeft. Alfonso moet dan wel op tijd lianen uit het bos gaan halen, want er rest mij nog ruim een week.
Voor het schooltje heb ik inmiddels een luister-cd gemaakt. Alles wat we geoefend hebben heb ik opgenomen, met steeds stiltes ertussen zodat de kinderen de tekst kunnen herhalen. Daarbij ‘werkbladen’, waarop de Engelse tekst met de vertaling.
Voor het kerkje heb ik een cd gemaakt met de 2e stemmen van de liederen die we geoefend hebben. Eerst met de 2e stem luid en duidelijk, daarna met de 2e stem zachtjes op de achtergrond. Leuk werk! Ik hoop dat ze er volgende week heel blij mee zijn.
Op 27 november (volgende week vrijdag) geef ik mijn laatste les. Daarna nog een weekend in Cuellaje met de mensen van het kerkje, waarna ik op 2 december terug naar Quito zal reizen. Ik neem wat speelruimte, want er valt inmiddels behoorlijk wat regen. En dat heeft nogal wat gevolgen voor de weg naar Otavalo. Tussen Cuellaje en Otavalo is de weg al heel slecht aan het worden. De bus rijdt nog steeds, maar je weet nooit wat er gebeurt. In vorige jaren moesten er op een goed moment twee bussen worden ingezet, één tot aan de plek waar de doorgang niet meer mogelijk was en één vanaf diezelfde plek. Als dat gebeurt, duurt het echter wel een paar dagen voordat dit geregeld is. En ik heb er niet echt zin in om mijn vlucht te missen door zo’n situatie….

  • 22 November 2014 - 19:27

    Jack:

    Hoi Mirjam.
    Zo snel al nou hoop dat je nog een leuke tijd heb.
    Zie je gauw in NL.
    GRT Jack.

  • 22 November 2014 - 19:38

    Theresia:

    Wow Mirjam, wat gaat de tijd snel zeg! Geniet nog van je laatste weekjes.

  • 22 November 2014 - 20:00

    Maria:

    Het lijkt net vorige week dat ik je goede reis wenste en nu is het alweer bijna voorbij. Wat zal het leuk zijn je weer terug te zien en om al je verhalen te horen. Geniet nog, de komende weken.

  • 22 November 2014 - 23:25

    Mieke:

    Lief kind wat heb je veel gedaan en geleerd. Een ervaring die de rest van je leven met je meereist. Ondanks dat het maar kort was, zo kijken we daar nu naar niet toen je weg ging, hebben alle partijen er iets aan gehad. Een win win situatie. Wij verheugen ons op je thuiskomst. Maak er het beste van deze laatste week! Veel liefs en alle goeds, je ouders

  • 23 November 2014 - 01:00

    Ron:

    Hoop dat je een heerlijk werk vakantie heb gehad met veel indrukken.
    Hoor Binnenkort Je verhalen WEL.
    Vandaag jan alleen gezien binnenkort weer samen.
    Goede terugreis !!

  • 23 November 2014 - 09:03

    Esther:

    He Mir, wij kijken al weer uit naar je thuiskomst. Leuk dat je de mogelijkheid hebt om zo je sporen achter te laten. Die Mac heeft haar diensten wel bewezen. Geniet nog van de dagen daar. Groet MEQ

  • 23 November 2014 - 13:04

    Liesbeth:

    Ha die Mirremar,
    Lekker op zondag ochtend weer je belevenissen gelezen.
    Mooi dat je in jouw tijd daar zoveel hebt kunnen doen.
    Weet je nog dat je het die eerste week best moeilijk had. Nu wordt het straks afscheid nemen en ga je belevenissen en herinneringen achter laten. Mooi zoals je daar mee bezig bent.
    Fijn dat je straks weer hier bent. Geniet nog lekker en neem tijdig de bus met die speelruimte waar je het over hebt. We lijken naar je uit!
    Liesfs, liesbeth

  • 23 November 2014 - 13:04

    Liesbeth:

    Ha die Mirremar,
    Lekker op zondag ochtend weer je belevenissen gelezen.
    Mooi dat je in jouw tijd daar zoveel hebt kunnen doen.
    Weet je nog dat je het die eerste week best moeilijk had. Nu wordt het straks afscheid nemen en ga je belevenissen en herinneringen achter laten. Mooi zoals je daar mee bezig bent.
    Fijn dat je straks weer hier bent. Geniet nog lekker en neem tijdig de bus met die speelruimte waar je het over hebt. We lijken naar je uit!
    Liesfs, liesbeth

  • 23 November 2014 - 21:23

    Silvi:

    Ha Mirjam,

    Jeetje wat gaat het toch snel! Elke week is het weer ontzettend aan het genieten van je prachtige belevenissen. Wat een rijkdom aan ervaring draag je weer met je mee!
    Geniet nog volop van de laatste dagen. En een hele hele hele fijne terugreis toegewenst. Kus!

  • 23 November 2014 - 22:40

    Simone:

    Hoi Mirjam

    Wat is de tijd snel gegaan en wat heb je veel beleefd. Ik kijk er naar uit om je te zien en je verhalen live te horen.

    liefs Simone

  • 29 November 2014 - 13:23

    Tom:

    Ha Mirjam,
    Je ondernemingszin en energie hebben weer heel wat positiefs gebracht. Dit maal voor mensen die (vanuit mijn perspectief) in een behoorlijke uithoek van de wereld wonen. Er is jou ook niets te dol! Ik heb met plezier en respect je reisverslagen gelezen.
    Hasta la vista!
    Tom

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Actief sinds 24 Aug. 2014
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 13627

Voorgaande reizen:

10 September 2014 - 06 December 2014

Op avontuur in Ecuador

Landen bezocht: